ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 13/11/2017



Για το κοινωνικό μέρισμα (από το Διάγγελμα του Αλ. Τσίπρα)

Το μέρισμα από την δημοσιονομική υπεραπόδοση θα είναι για φέτος ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Υπερδιπλάσιο δηλαδή, σε σχέση με πέρυσι. Αυτό είναι το στίγμα της δικής μας κυβέρνησης. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά της.
Αυτό είναι το δείγμα γραφής που δίνουμε στον ελληνικό λαό για τις προθέσεις, την βούληση και τη στρατηγική μας. Όταν οι υπόλοιποι καταστροφολογούν και υπονομεύουν, η δική μας σκέψη είναι στον λαϊκό κόσμο. Με αυτό το γνώμονα στο μυαλό μας, τη στήριξη του λαϊκού κόσμου, του κόσμου που αγωνίζεται για αξιοπρέπεια και προκοπή θα διανεμηθεί φέτος το κοινωνικό μέρισμα. Με προτεραιότητα στους άνεργους, τους νέους, τους χαμηλοσυνταξιούχους.

Από τα 1,4 δισεκατομμύρια: 

1. 720 εκατομμύρια θα διανεμηθούν με τη μορφή έκτακτης ενίσχυσης, η οποία θα είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη προς 3,4 εκατομμύρια συμπολίτες μας. Μέσα στη βδομάδα κατατίθεται ο σχετικός νόμος στη Βουλή και μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει πραγματοποιηθεί η καταβολή του ποσού στους δικαιούχους. 

Τα κριτήρια που θα τεθούν είναι εισοδηματικά, περιουσιακά και οικογενειακής κατάστασης. Έτσι ώστε να γίνει στοχευμένα και να ωφεληθούν σημαντικά όσοι και όσες το έχουν πραγματικά ανάγκη. Τα εισοδηματικά κριτήρια αφορούν μονοπρόσωπα νοικοκυριά με ύψος εισοδήματος μέχρι 9.000 ευρώ και πολυπρόσωπα με ανώτατο όριο τα 18.000 ευρώ. Τα εισοδηματικά όρια προσαυξάνονται κατά 50% για κάθε επιπλέον ενήλικα και κατά 25% για κάθε παιδί. Παράλληλα, δικαιούχοι θα είναι και όσων τα νοικοκυριά διαθέτουν ακίνητη περιουσία με ανώτατο όριο σε κάθε περίπτωση τα 180.000 ευρώ.

2. 315 εκατ. για την επιστροφή της παράνομης παρακράτησης των εισφορών υγείας των συνταξιούχων:

Η παρακράτηση εισφορών υγείας επί πλασματικών και όχι επί των πράγματι καταβαλλόμενων συντάξεων είναι ένα πρόβλημα που δημιούργησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Εμείς αποκαθιστούμε σήμερα αυτή την αδικία και επιστρέφουμε άμεσα τα ποσά πο
υ αναλογούν στους συνταξιούχους, για το διάστημα από 1 Ιουνίου 2012 έως και 30 Ιουνίου του 2016. Η επιστροφή θα υλοποιηθεί τη μέρα που θα καταβληθούν οι συντάξεις του Δεκεμβρίου.

3. 360 εκατ. στη ΔΕΗ για κάλυψη του κόστους Υπηρεσιών Κοινωνικής Ωφέλειας:

Τέλος, από το συνολικό ποσό των 1,4 δις θα δοθούν 360 εκατομμύρια στη ΔΕΗ, ώστε να καλυφθεί το κόστος των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ωφέλειας, που συμπεριλαμβάνονται στους λογαριασμούς της ΔΕΗ.  Με αυτόν το τρόπο διασφαλίζουμε ότι δε θα υπάρξει καμία αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ για τους καταναλωτές, ενώ ταυτόχρονα θα ανοίξει ο δρόμος για περεταίρω σημαντικές μειώσεις στο ρεύμα για τους πάνω από 300.000 δικαιούχους του κοινωνικού τιμολογίου της ΔΕΗ.


Για την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης
1. Από την ομιλία του Γ. Δραγασάκη
Ο ιστορικός κύκλος των μνημονίων και της σκληρής επιτροπείας φθάνει στο τέλος του. Έπειτα από μια μακρά περίοδο βαθιάς ύφεσης, η οικονομία μπήκε σε μια φάση σταθεροποίησης και από φέτος μπαίνει σε μια τροχιά ανάκαμψης που αναμένεται να επιταχυνθεί τα επόμενα έτη. Τόσο οι διαπραγματεύσεις με τους δανειστές όσο και οι εξελίξεις στην πραγματική οικονομία δείχνουν ότι έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για να περάσουμε στη μεταμνημονιακή φάση. Όμως, όπως έχει επανειλημμένα επισημάνει και ο Πρωθυπουργός, δεν υπάρχει χώρος για εφησυχασμό.  Τώρα που ο κύκλος των μνημονίων φτάνει στο τέλος του, οι ευθύνες του πολιτικού συστήματος και βεβαίως οι δικές μας ευθύνες ως κυβέρνηση, γίνονται μεγαλύτερες.  Πρώτον, διότι πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το τέλος των μνημονίων θα είναι οριστικό, «καθαρό», χωρίς νέα προαπαιτούμενα και, δεύτερον, γιατί η έξοδος από τα μνημόνια και τη σκληρή επιτροπεία μας θέτει το καθήκον να σχεδιάσουμε έγκαιρα τη μεταμνημονιακή Ελλάδα. Και στο κέντρο αυτού του σχεδιασμού είναι η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

2. Από τη συνέντευξη του Ε. Τσακαλώτου

Όλες οι πλευρές έχουν συνομολογήσει ότι επιθυμούν λύση και αυτό φαίνεται και από την έως τώρα πορεία των διαπραγματεύσεων. Είναι γεγονός ότι η στρατηγική μας, να υλοποιούμε τα συμφωνηθέντα, να διαπραγματευόμαστε για τα ανοιχτά ζητήματα, και να υλοποιούμε κομμάτια του δικού μας προγράμματος απέδωσε καρπούς τόσο σε επίπεδο επαναφοράς της εμπιστοσύνης, όσο όμως και σε ζητήματα της διαπραγμάτευσης αυτής καθαυτής, όπως για παράδειγμα με την επαναφορά του προνομίου των εργαζομένων.


Για τη ρύθμιση του χρέους (από τον Ευκ. Τσακαλώτο)

Από το Eurogroup του Μαΐου του 2016 έχουν συμφωνηθεί τρεις δέσμες παρεμβάσεων για το χρέος. Από αυτές, τα βραχυπρόθεσμα μέτρα εφαρμόζονται ήδη, ενώ τα μεσοπρόθεσμα θα αρχίσουν να εφαρμόζονται με τη λήξη του προγράμματος τον Αύγουστο. Μετά την λήξη της γ' αξιολόγησης θα συγκεκριμενοποιηθούν και αυτά τα μέτρα, αν και ήδη μπορεί κάποιος να τα υπολογίσει χοντρικά. Ιδιαίτερης σημασίας είναι να συγκεκριμενοποιηθεί η ρήτρα ανάπτυξης, δηλαδή ο μηχανισμός που συνδέει τα περαιτέρω μέτρα για το χρέος με τις επιδόσεις της οικονομίας στην ανάπτυξη.

 
Για τη ΝΔ και τη συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Αν θέλει ο κ. Μητσοτάκης να προχωρήσει σε πρόταση δυσπιστίας θα την καλωσορίσουμε, όπως θα καλωσορίσουμε και εκείνον στη Βουλή για να επαναληφθεί μια κοινοβουλευτική συζήτηση, η οποία ξέρουμε εκ των προτέρων ποιον θα έχει νικητή και σε επίπεδο επιχειρήματος και σε επίπεδο εντυπώσεων.  ο κ. Μητσοτάκης προσπαθεί να πιαστεί από τα μαλλιά του. Φαίνεται ότι ακριβώς επειδή βρίσκεται σε ένα πολιτικό αδιέξοδο είναι πιεσμένος και πολιτικά, είναι πιεσμένος και από την οικονομική επικαιρότητα και επειδή η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης ,δεν έχει στρατηγικό σχέδιο, χθες ομολόγησε ότι δεν βλέπει εκλογές. Άρα έχει καταρρεύσει όλο το αφήγημα στη βάση του οποίου στήριξε την αντιπολιτευτική του τακτική από τη στιγμή που εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και προσπαθεί  να κάνει φασαρία με διάφορες καταγγελίες, οι οποίες υπερβαίνουν τα όρια της γελοιότητας και αυτό φάνηκε  σε σχέση με το ζήτημα το οποίο έχουν προσπαθήσει να φέρουν στη δημοσιότητα τώρα τελευταία, αυτό με τη Σαουδική Αραβία.

Για την  offshore της Μ. Μητσοτάκη (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)
Έχουν υπάρξει οι συνταρακτικές αποκαλύψεις του διεθνούς δημοσιογραφικού οργανισμού σε σχέση με τα Paradise Papers και τη συμμετοχή της συζύγου του στην offshore ,για την οποία δεν είχε ούτε το σθένος, ούτε το θάρρος, ούτε την πολιτική τιμιότητα να δώσει κάποιες εξηγήσεις στον ελληνικό λαό. Γιατί ο ελληνικός λαός περιμένει.Περιμένει να ακούσει και πού βρέθηκαν τα χρήματα για να χρηματοδοτηθεί η συγκεκριμένη εταιρεία. Δεν είχαν καν την πολιτική ευθιξία να καταθέσουν πόθεν έσχες και κρυβόταν πίσω από το γεγονός ότι παρατείνονταν οι προθεσμίες. Αλλά τώρα δεν μιλάμε στο νομικό επίπεδο. Μιλάμε στο πολιτικό επίπεδο, στο επίπεδο της πολιτικής ηθικής.

Για την προστασία της πρώτης κατοικίας (από την κοινή Δήλωση Κοντονή-Τόσκα)
Οι πλειστηριασμοί ακινήτων δεν αφορούν την πρώτη κατοικία και μάλιστα φτωχών και οικονομικά αδύναμων συμπολιτών μας, αλλά ακριβώς το αντίθετο.
Όπως έχει κατ' επανάληψη τονιστεί, η πρώτη κατοικία για όσους έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου Κατσέλη είναι απολύτως προστατευμένη και λαμβάνονται μέτρα για την επέκταση των ρυθμίσεων αυτών και μετά την 31.12.2017.
Επιπροσθέτως, οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί που θ΄ αρχίσουν να διεξάγονται από την 29.11.2017 θα σχετίζονται με ακίνητα αξίας πάνω από 300.000 ευρώ. 

Για την Κεντροαριστερά (σημεία από τη συνέντευξη της Ρ. Σβίγκου)
- Το κατά πόσο θα είναι αυτή μια διαδικασία η οποία θα συμβάλλει στην αναζωογόνηση και στην ανάπτυξη του νέου φορέα της κεντροαριστεράς, θα εξαρτηθεί πρώτιστα από το πολιτικό πρόγραμμα, από τις κοινωνικές συμμαχίες, από την οριοθέτησή του και την αποδέσμευσή του από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που απομόνωσαν την εγχώρια σοσιαλδημοκρατία από τις κοινωνικές ομάδες που παραδοσιακά εκπροσωπούσε και από το κατά πόσο θα παρακολουθήσει τη συζήτηση που διεξάγεται στην ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία.

Για την  Eldorado και το Ελληνικό  (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)

Για  την Eldorado: βρισκόμαστε σε διαιτησία, καλό είναι να περιμένει τα αποτελέσματα της και να σταματήσει τους εκβιασμούς. Αυτή η χώρα έχει νόμους, κανόνες, διαδικασίες και αυτές θα τηρηθούν, όσο κι αυτό μπορεί να μην αρέσει στην Eldorado.

Για την υπόθεση του Ελληνικού:  Από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης έχουν τηρηθεί όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις τις οποίες συνυπέγραψε και η Lamda Development, όταν συμφωνήθηκε η σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο. Η κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου, που δεν συνεπάγεται καν περιορισμό δόμησης, ήταν μόλις 300 στρέμματα. Αυτή τη στιγμή εκδίδονται όλες οι αναγκαίες υπουργικές αποφάσεις και η Lamda Development, αυτό που οφείλει να κάνει είναι να σταματήσει την πολιτικολογία, να εφαρμόσει τα συμφωνηθέντα και να προχωρήσει μαζί με το ελληνικό δημόσιο σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Για το νέο παραγωγικό μοντέλο (σημεία από την ομιλία του Γ. Δραγασάκη)
Η απάντηση στην κρίση δεν μπορεί να είναι ο παρωχημένος νεοφιλελευθερισμός, ούτε μπορούμε να εναποθέσουμε την ανάπτυξη της χώρας στους αυτοματισμούς των αγορών.
Πρέπει να διπλασιάσουμε τα επόμενα χρόνια το ποσοστό της μεταποίησης στο ΑΕΠ από το 8-9% που βρίσκεται σήμερα, αρχικά στο 15% και στη συνέχεια στο 20%. Παράλληλα, πρέπει να συνδέσουμε τον πρωτογενή τομέα με τη μεταποίηση αλλά και τους δύο αυτούς τομείς με τον τουρισμό, προκειμένου μεγάλο μέρος της τουριστικής κατανάλωσης να καλύπτεται από εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα.
Όχι μόνο δεν έχει τελειώσει η σημασία της βιομηχανίας, αλλά βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας φάσης ανάπτυξής της. Πολλές χώρες από τη Γερμανία, τη Γαλλία, ως την Ισπανία, κ.λπ. υπό τον τίτλο «Industry 4.0» επεξεργάζονται σχέδια για την αξιοποίηση των νέων τάσεων. Χρειαζόμαστε την ταχεία ανάπτυξη της μεταποίησης σε σύγχρονες βάσεις, να δημιουργήσουμε καλά αμειβόμενες θέσεις εξειδικευμένης εργασίας και να ανακτήσουμε επιστημονικό δυναμικό που έχει φύγει στο εξωτερικό.

Σχετικά με τα  επιδόματα (από τη συνέντευξη της Θ. Φωτίου)
Σχετικά με το οικογενειακό επίδομα:  Όχι απλώς δε θα μειωθούν τα 650.000.000 ευρώ που διατίθενται για τη διανομή του, αλλά θα αυξηθεί κατά 20% προς τα πάνω, από το 2018. Έχουμε υπογράψει και συμφωνήσει με τους δανειστές ότι αυτό συνεπάγεται ότι έχουν εξοικονομηθεί δαπάνες από τον προϋπολογισμό του κάθε υπουργείου (όχι μισθοί και επιδόματα των εργαζομένων). Συζητάμε το ύψος, έχουμε τη διαβεβαίωση του οικονομικού επιτελείου και την πρόθεση του Πρωθυπουργού, αυτά τα ποσά να πάνε σε κοινωνικές δράσεις, μεταξύ αυτών και το οικογενειακό επίδομα.
Αναφορικά με τις πληροφορίες ότι θα μειωθεί το ποσό που αναλογεί στο κάθε παιδί:  Θα έρθει καλύτερη ισοκατανομή για το 1ο και 2ο παιδί, ενώ ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα εισοδηματικά κριτήρια, τα οποία είναι προκαθορισμένα.

Για τα προνοιακά επιδόματα: Δεν θα αλλάξει κάτι, οι δανειστές «δεν ζητούν καμία περικοπή στα προνοιακά και τις αναπηρίες.
Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Σχετικά με την έκθεση του ΣΕΒ για την οικονομία (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης)
Πρόσφατα ο ΣΕΒ σχολίασε  την κριτική που άσκησε το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την υποβάθμιση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στην 87η θέση από το World Economic Forum. Σύμφωνα με τον ΣΕΒ κακώς το Υπουργείο επικαλείται την πορεία της Πραγματικής Σταθμισμένης Συναλλαγματικής Ισοτιμίας (ΠΣΣΙ) για να αντικρούσει το WEF γιατί η «έκθεση του WEF στηρίζεται αποκλειστικά σε κρίσεις επιχειρηματικών στελεχών που βιώνουν καθημερινά το ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον» που «σε τελική ανάλυση είναι ο πλέον αδιάψευστος κριτής για τη βελτίωση ή χειροτέρευση του». Επιπλέον, ο ΣΕΒ θεωρεί πως η αξιοπιστία των εκτιμήσεων του WEF (την ενημέρωση του οποίου διενεργεί ο ίδιος ο ΣΕΒ) τεκμαίρεται από το γεγονός ότι «η διαχρονική κατάταξη της Ελλάδας στην παγκόσμια ανταγωνιστικότητα με βάση το WEF και την ΠΣΣΙ με βάση το σχετικό κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος, κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση» επικυρώνοντας έτσι και ανάλογες εκτιμήσεις της πρόσφατης έκθεσης ανταγωνιστικότητας Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Σχετικά με την Εφαρμοστική εγκύκλιο για τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης (ανακοίνωση Υπουργείου Εργασίας)

Με βάση την εγκύκλιο,  σε εφαρμογή του Ν. 4488/2017:1. -Αν δεν προκύπτει χρόνος ασφάλισης τουλάχιστον 5 ετών από την 01/01/2002 και έως την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, τότε για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών θα αναζητείται χρόνος ασφάλισης- πραγματικός, πλασματικός, προαιρετικής ασφάλισης ή άλλος που υπολογίζεται ως συντάξιμος - και κατά το πριν από την 01/01/2002 χρονικό διάστημα και μέχρι τη συμπλήρωση έως 5 ετών. 2. -Για αιτήσεις συνταξιοδότησης με έναρξη καταβολής από την 01/01/2021, ο χρόνος ασφάλισης, πραγματικής ή αναγνωρισμένης, για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών θα είναι τα δέκα έτη. Εφόσον δεν προκύπτει αυτός ο χρόνος ασφάλισης από την 01/01/2002 και μετά, θα μπορεί να αναζητείται συντάξιμος χρόνος και κατά το πριν από την 01/01/2002 χρονικό διάστημα και μέχρι τη συμπλήρωση έως δέκα ετών.

Για τους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας)

Ρυθμίζεται η χωρική αρμοδιότητα των ΦΔΠΠ στο 100% των περιοχών του δικτύου Natura 2000,  συγκροτούνται μικρότερα και αποδοτικότερα σχήματα διοίκησης, συγκροτούνται Φορείς Διαχείρισης για περιοχές με μεγάλο περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα,  στηρίζεται η εργασία των συμβασιούχων των ΦΔΠΠ με παράταση των συμβάσεών τους ως την προκήρυξη διαγωνισμών του ΑΣΕΠ για οχτάμηνες συμβάσεις (εντός του 2018), με στόχο την προκήρυξη διαγωνισμών για θέσεις αορίστου χρόνου εντός του 2019 με πλήρες οργανόγραμμα για όλους τους φορείς και περιγράμματα θέσεων, εξασφαλίζονται πόροι για τη λειτουργία των ΦΔΠΠ, για πρώτη φορά από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠΕΝ, αλλά και η πρόσβαση τους σε ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά εργαλεία και σε τοπικούς αναπτυξιακούς και ανταποδοτικούς πόρους, τίθενται διαδικασίες αξιολόγησης του προσωπικού και του έργου των ΦΔΠΠ συνολικά, σε ετήσια βάση, και ρυθμίζονται εκκρεμότητες επί οργανωτικών ζητημάτων και της λειτουργίας των ΦΔΠΠ

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας ως προς την δήθεν κατάργηση της αργίας του Σαββάτου : Με την ΥΑ που είναι σε διαβούλευση δεν γίνεται καμία μεταβολή ως προς την αργία του Σαββάτου. Στην συγκεκριμένη απόφαση υπάρχει σαφής αναφορά στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και συγκεκριμένα στον Νόμο 1157/1981, άρθρο 1.

Δεν υπάρχουν σχόλια: