ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Αντιμετωπίζεται το έλλειμμα χρηματοδότησης ΦΑ



 
 
Αντιμετωπίζεται μέσω της τροποποίηση του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδος το έλλειμμα που υπάρχει στην χρηματοδότηση για την έλευση του φυσικού αερίου σε Πάτρα, Αγρίνιο και Πύργο. 
 
Η εξέλιξη αυτή μπορεί να σηματοδοτήσει την επίσπευση των διαδικασιών που απομένουν για την κατασκευή από την Εταιρεία Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδας των απαιτούμενων δικτύων της περιοχής σε χρόνους που θα επιτρέπουν την λειτουργία, έστω αρχικά ενός μικρότερου δικτύου, μέχρι το 2023 οπότε και τελειώνει η παρούσα χρηματοδοτική περίοδος. Αυτός ακριβώς είναι και ο στόχος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος, ο πρόεδρος του οποίου, Βασίλης Αϊβαλής, μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας», για τα όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα και εκείνα που απομένουν ώστε το φυσικό αέριο γίνει πραγματικότητα για την περιοχή, κι έτσι πολίτες κι επιχειρήσεις να απολαμβάνουν έως και 30% φθηνότερη ενέργεια.
Ο κ. Αϊβαλής εκτιμά ότι πλέον τα πράγματα είναι σε πολύ καλό δρόμο καθώς ήδη υπάρχουν οι μελέτες από τη ΔΕΔΑ η οποία μάλιστα έχει πάρει άδεια από την Ρυθμιστική Αρχής Ενέργειας για την κατασκευή δικτύου στην περιοχή. Πλέον, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, αντιμετωπίζεται και το μεγάλο αγκάθι του ελλείμματος της χρηματοδότησης το οποίο, κατά κύριο λόγο μπορεί να καλυφθεί από το ΠΕΠ της Περιφέρειας. Για την τροποποίηση του ΠΕΠ προκειμένου να εξασφαλιστούν περίπου 25εκ. ευρώ έχει δεσμευθεί ο Περιφερειάρχης και μέχρι το τέλος του χρόνου υπάρχει η υπόσχεση της ψήφισης της συγκεκριμένης αναθεώρησης.

«Για το έργο θα μπουν χρήματα από τη ΔΕΔΑ η οποία και θα το κατασκευάσει, θα μπουν χρήματα και από την Ε.Ε. όμως υπάρχει ένα έλλειμμα το οποίο προτίθεται να καλύψει η Περιφέρεια. Παράλληλα είχε δεσμευθεί ο αρμόδιος Υπουργός και ο Πρωθυπουργός ότι θα βοηθήσουν σε αυτό το κομμάτι προκειμένου κάποια χρήματα να μπουν και από τον κρατικό κορβανά. Είναι αδικία όλοι οι πολίτες να πληρώνουν τις ίδιες εισφορές και κάποιοι να εκμεταλλεύονται αντισταθμιστικά κάποιες απολαβές, να είναι δηλαδή κοντά στον κεντρικό αγωγό και όσοι είναι μακριά να βρίσκονται σε δυσμένεια. Το αναγνώρισε αυτό ο πρωθυπουργός και δεσμεύτηκε να βοηθήσει είτε τεχνικά είτε οικονομικά», σημειώνει ο κ. Αϊβαλής.

Ο σχεδιασμός στον οποίο αναφέρεται ο πρόεδρος τους ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος δεν σχετίζεται με το υγροποιημένο φυσικό αέριο για τη ναυτιλία που προωθεί ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών. «Πρόθεσή μας είναι να κατασκευαστούν δίκτυα για να εξυπηρετείται το κάθε σπίτι, η κάθε μικρή επιχείρηση που βρίσκεται στην κεντρική δομή της Πάτρας, του Αγρινίου και του Πύργου. Μιλάμε και για τις τρεις πόλεις αυτές. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει δίκτυο 340 χιλιομέτρων στην Πάτρα, 90 στο Αγρίνιο και 30 στον Πύργο», εξηγεί ο κ. Αϊβαλής. 

Ποια είναι όμως τα στάδια που απομένουν στον αγώνα δρόμου, ώστε μέχρι το 2023 το όνειρο δεκαετιών της περιοχής να γίνει επιτέλους πραγματικότητα;  «Αυτή την στιγμή υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη από τη ΔΕΔΑ για το που πρέπει να μπουν ως βρόγχος (διακλαδώσεις) σε κάθε πόλη οι σωληνώσεις, με τι διατομές θα περάσουν οι αγωγοί κ.α. Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση κάτι το οποίο θα ολοκληρωθεί καθώς μέχρι το τέλος του χρόνου θα καλυφθεί το έλλειμμά χρηματοδότης από την Περιφέρεια κι ευελπιστούμε από την κεντρική εξουσία. Μέσα στο 2018 να λυθούν τα τελευταία τεχνικά ζητήματα, και να θέματα χωροθέτησης των δεξαμενών του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σε αυτό τον σχεδιασμό θα πρέπει να συμμετάσχουν και οι δήμοι, εμείς τους θέλουμε όλους. Προφανώς θα τους έχουμε όλους, τηρώντας πρώτα από όλα την ασφάλεια των πολιτών και την ελάχιστη περιβαλλοντική όχληση που πρέπει να υπάρχει», απαντά ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος.

Πάντως αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Αϊβαλής επισημαίνει ότι οι Δήμοι θα πρέπει να έχουν άμεσα μεγαλύτερη εμπλοκή στην όλη προσπάθεια, να θέσουν τα «θέλω» και τις προτεραιότητές τους ώστε ο σχεδιασμός να γίνει από κοινού. «Εμείς όπως και στο τρένο έτσι και κάθε φορά θα πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και να καλούμε τους πάντες στο τραπέζι. Αν δεν έρχεται κάποιος είναι πρόβλημά του, εάν όμως είναι πολιτικό πρόσωπο θα πρέπει να του αναλογεί και η αντίστοιχη ευθύνη», υπογραμμίζει με νόημα ο κ. Αϊβαλής. 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: