ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 14/3/2018



Κάθε μέρα που η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης για την υπόθεση Novartis συνεχίζει τις εργασίες της, νέα αποκαλυπτικά στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας καταρρίπτοντας τις ανυπόστατες θεωρίες της Νέας Δημοκρατίας και των φερομένων ως εμπλεκομένων περί σκευωρίας.
Και κάθε μέρα γίνονται όλο και πιο καθαροί οι λόγοι που η ΝΔ δεν ψήφισε τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής και τώρα επιχειρεί διαρκώς με προσχηματικά επιχειρήματα να εμποδίσει την πραγματική διερεύνηση του σκανδάλου. Διότι δεν την ενδιαφέρει η διερεύνηση αλλά μονάχα η συγκάλυψη. Χθες, η Εισαγγελία Διαφθοράς διαβίβασε στην Επιτροπή συμπληρωματικά στοιχεία για την υπόθεση Novartis, τα οποία πλέον βρίσκονται στη διάθεση των μελών της.
Αντί  η ΝΔ και οι συνεργάτες του κ. Σαμαρά να επιμένουν στον εκφοβισμό και τις λοιδορίες κατά των προστατευόμενων μαρτύρων, οι οποίες πέφτουν στο κενό αλλά και στις μυθοπλασίες περί σκευωρίας, οφείλουν να απαντήσουν ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές, τόσο στην Επιτροπή όσο και στους Έλληνες πολίτες:
- Διαψεύδουν ή όχι τη γνησιότητα του επίμαχου σημειώματος του Αντώνη Σαμαρά προς τον κ. Φρουζή;
- Για ποιο λόγο ο κ. Σαμαράς παρέπεμψε τον Αντιπρόεδρο της Novartis στον τότε πολιτικό επικεφαλής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το οποίο είναι και υπεύθυνο για οποιαδήποτε έγκριση δαπάνης του Ελληνικού Δημοσίου;
- Πώς γίνεται ενώ ο κ. Σαμαράς ισχυρίστηκε στη Βουλή κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ότι ουδέποτε έχει συναντηθεί ιδιωτικά με τον κ. Φρουζή, ο τελευταίος να λαμβάνει το επίμαχο παραπεμπτικό σημείωμα προς τον Χρήστο Σταϊκούρα;
Τόσο ο ίδιος ο βαρύτατα εκτεθειμένος πρώην Πρωθυπουργός όσο και η ΝΔ οφείλουν επιτέλους να δώσουν πειστικές απαντήσεις αντί να προκαλούν την νοημοσύνη των πολιτών και να επιχειρούν να εκφοβίσουν την δικαιοσύνη και τους προστατευόμενους μάρτυρες.

Το ποιος θα κληθεί να καταθέσει στην Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης της Βουλής είναι αποκλειστικό θέμα της Επιτροπής αυτής και όχι οποιουδήποτε άλλου εισαγγελικού λειτουργού. Τα επιχειρήματα της Νέας Δημοκρατίας είναι απολύτως προσχηματικά και αυτό στο οποίο πρέπει να απαντήσει η Νέα Δημοκρατία, δεν είναι στο αν και κατά πόσον έχουν τηρηθεί οι νόμιμες διαδικασίες. Πρέπει να πάρει θέση σε ό,τι αφορά την ουσία. Αν μετά από όλα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, επιμένει στην υπερασπιστική γραμμή της σκευωρίας, αυτό είναι ζήτημα δικό της, το οποίο θα κριθεί και από τους Έλληνες πολίτες και θα αποδειχθεί και στο πλαίσιο ερευνών που διεξάγει και η ελληνική Βουλή αλλά και η ελληνική δικαιοσύνη.

Για την απόρριψη του αιτήματος της Λ. Νικολοπούλου να καταθέσει στην Εξεταστική για την Υγεία

Αίτημα προς την Εξεταστική Επιτροπή που διερευνά τα σκάνδαλα για την Υγεία, κατέθεσε με προσωπική της επιστολή προς τον πρόεδρο του Σώματος Αντώνη Μπαλωμενάκη, η σύζυγός του Γιάννη Στουρνάρα, Λίνα Νικολοπούλου, το όνομα της οποίας εμπλέκεται στην υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ. Η Επιτροπή έκανε δεν έκανε δεκτό το αίτημα της, καθώς δεν αποτελεί πολιτικό πρόσωπο αλλά και λόγω της εμπλοκής της στο σκάνδαλο της Novartis,.  Ο κ. Μπαλωμενάκης στάθηκε στο ότι η κυρία Νικολοπούλου εμπλέκεται στη δικογραφία του σκανδάλου Novartis η οποία διερευνάται από την Προανακριτική. Αντίστοιχα ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Σπύρος Λάππας προειδοποίησε ότι ενδεχόμενη κατάθεση της κυρίας Στουρνάρα ίσως προκαλούσε και πρόβλημα ακυρότητας στην Προανακριτική για τη Novartis.

Για την κατάσταση του ελληνικού ποδοσφαίρου

1. Δήλωση Γ. Βασιλειάδη

Κατέστησα σαφείς στους εκπροσώπους των διεθνών συνομοσπονδιών τους λόγους που οδήγησαν την κυβέρνηση στην απόφαση για διακοπή επ’ αόριστον των διοργανώσεων του πρωταθλήματος της  Super League και του Κυπέλλου Ελλάδος, οι οποίοι έγιναν απολύτως κατανοητοί. Πλέον αναμένω και από την ΕΠΟ και τους φορείς του επαγγελματικού ποδοσφαίρου σειρά πρωτοβουλιών και έγγραφες δεσμεύσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν.

2. Από τον Δ. Τζανακόπουλο

Τα πρόσφατα γεγονότα στο γήπεδο της Τούμπας, με τη διακοπή του αγώνα και την εισβολή στον αγωνιστικό χώρο του Προέδρου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, αποτελούν τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Είδαμε εικόνες που δυσφημούν το ελληνικό ποδόσφαιρο διεθνώς και πόρρω απέχουν από το να χαρακτηριστούν μεμονωμένο περιστατικό. Πρόκειται για ένα επεισόδιο που έρχεται να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο βίας και ακραίων παραβατικών συμπεριφορών που δυστυχώς χαρακτηρίζουν το επαγγελματικό ποδόσφαιρο για δεκαετίες. Μόνο τα τελευταία χρόνια, η ελληνική κοινωνία και ο φίλαθλος κόσμος έγιναν μάρτυρες γεγονότων που εμπίπτουν στις διατάξεις του κοινού ποινικού δικαίου.

Το πρωτάθλημα, έχουμε δηλώσει σε κάθε δυνατή ευκαιρία από την Κυριακή και μετά, ότι δεν πρόκειται να ξαναρχίσει, εφόσον δεν κατατεθεί ένα πλαίσιο από την μεριά των αρμοδίων ποδοσφαιρικών φορέων, το οποίο θα μπορεί να εγγυηθεί και την ασφάλεια των αγώνων της Α’ Εθνικής αλλά και τη γενική εξυγίανση στο χώρο του ποδοσφαίρου.

Για τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την εξυγίανση του ποδοσφαίρου  (από τον Δ. Τζανακόπουλο)


Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή αποφάσισε να συγκρουστεί με τα οργανωμένα συμφέροντα και τις εγκληματικές συμμορίες που λυμαίνονται το ελληνικό ποδόσφαιρο. Να συγκρουστεί με όσα για χρόνια οι προηγούμενες κυβερνήσεις είτε ανέθρεψαν με τον εναγκαλισμό τους με συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα, είτε απλώς ανέχτηκαν. Η σημερινή κυβέρνηση συγκρούστηκε στην πράξη, όχι στα λόγια. Και τα βήματα που έγιναν είναι σημαντικά.
-Με τον ορισμό τακτικών δικαστών για υποθέσεις της αθλητικής δικαιοσύνης.
-Με την εναρμόνιση του καταστατικού της ΕΠΟ τόσο με την ελληνική νομοθεσία όσο και τα πρότυπα της FIFA/UEFA.
-Με την αυστηροποίηση του πλαισίου για την αντιμετώπιση της οπαδικής βίας.
-Με τη στενή συνεργασία της Πολιτείας με τη FIFA και την UEFA, στον τομέα της διαφάνειας, την άρση του ελέγχου της διαιτησίας από τις ΠΑΕ και την αυστηρή τήρηση της νομιμότητας στο πεδίο των οικονομικών τόσο της Ομοσπονδίας όσο και των ΠΑΕ.
Κάναμε αρκετά βήματα, όμως χρειάζονται ακόμα περισσότερα δραστικά μέτρα. Είμαστε αποφασισμένοι να λάβουμε δύσκολες και σκληρές αποφάσεις για το μέλλον του ελληνικού ποδοσφαίρου, δίχως δεύτερες σκέψεις και αναλαμβάνοντας το πολιτικό κόστος.

Αυτό το οποίο επιβάλαμε, ήταν να υπάρξουν τακτικοί δικαστές, οι οποίοι θα εμπλακούν πλέον στις υποθέσεις της Αθλητικής Δικαιοσύνης. Η κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει. Είναι τακτικοί δικαστές οι οποίοι αποφασίζουν κάθε φορά τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί ο νόμος και ερμηνεύουν τόσο τους νομικούς κανόνες όσο και τα πραγματικά περιστατικά. Και αυτός είναι ο τρόπος για να προχωρήσει το ελληνικό ποδόσφαιρο μπροστά.

Για τον Ι. Σαββίδη (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Η Νέα Δημοκρατία φαίνεται ότι δεν θυμάται, πως ήταν επί κυβερνήσεως του κυρίου Σαμαρά, που με χρήση μιας εξαιρετικής διάταξης νόμου το 2012 δόθηκε η ελληνική ιθαγένεια στον κύριο Σαββίδη, αναγνωρίζοντάς τον ως εθνικό ευεργέτη. Φαίνεται ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θυμάται επίσης, ότι ήταν ο κύριος Σαμαράς ο οποίος με προσωπική του παρέμβαση πρότεινε στον κύριο Σαββίδη να προχωρήσει στην επένδυση στη ΣΕΚΑΠ, έτσι ώστε να μην καταλήξει η συγκεκριμένη καπνοβιομηχανία σε χέρια Τούρκων επενδυτών.  Προνομιακές σχέσεις με επιχειρηματικά συμφέροντα, είναι η Νέα Δημοκρατία που έχει εκθρέψει όλα αυτά τα χρόνια, καθώς , στην πρόταση που έκανε, για τη σύσταση Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης σε σχέση με το υποτιθέμενο σκάνδαλο των βλημάτων, έλεγε με πολύ μεγάλη καθαρότητα, ότι στόχος του κυρίου Καμμένου είνα, να πλήξει τον κύριο Μαρινάκη για να πλήξει στη συνέχεια τη Νέα Δημοκρατία, αναγνωρίζοντας στην πραγματικότητα τις προνομιακές σχέσεις που έχει η Νέα Δημοκρατία με τον συγκεκριμένο επιχειρηματία. 

Για τους κρατούμενους στρατιωτικούς (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Πρώτο μέλημα της ελληνικής κυβέρνησης από την πρώτη στιγμή ήταν και παραμένει η επιστροφή τους το συντομότερο δυνατόν. Στο πλαίσιο αυτό παίρνουμε όλες τις αναγκαίες διπλωματικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να διασφαλίσουμε την γρήγορη επιστροφή των δύο αξιωματικών στη χώρα μας.

Αυτή τη στιγμή αναμένουμε το κατηγορητήριο από τον Εισαγγελέα ενώπιον της Τουρκικής Δικαιοσύνης. Θεωρούμε ότι το κατηγορητήριο αυτό θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά και μόνο την είσοδο σε απαγορευμένη στρατιωτική περιοχή και όχι οποιοδήποτε άλλο αδίκημα, το οποίο δεν προκύπτει από τα πραγματικά περιστατικά και τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας. Εφόσον έτσι κινηθούν τα πράγματα, πολύ σύντομα –δεν μπορώ να προσδιορίσω συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σε επίπεδο ημερών, αλλά δεν μιλάμε για μία τάξη μεγέθους, η οποία θα υπερβαίνει τις μερικές εβδομάδες φαντάζομαι- ωστόσο, οποιαδήποτε άλλη απόφαση εκ μέρους της Τουρκικής Δικαιοσύνης είναι κατανοητό ότι πιθανότατα θα εκληφθεί ως κλιμάκωση.

Για τη δήλωση του ΓΓ του ΝΑΤΟ: Αυτή τη στιγμή νομίζω ότι ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ δεν μπορούσε να πει κάτι διαφορετικό από τη στιγμή που το ζήτημα εκκρεμεί ενώπιον της τουρκικής δικαιοσύνης. Δεν θα ήταν και από τη μεριά του σωστό να κάνει οποιαδήποτε δήλωση, η οποία θα μπορούσε να εκληφθεί ακριβώς ως παρέμβαση στις διαδικασίες των τουρκικών δικαστηρίων.

16 Έλληνες ευρωβουλευτές καλούν την Τουρκία να απελευθερώσει άμεσα τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς


Κοινή δήλωση εξέδωσαν 16 Έλληνες Ευρωβουλευτές μεταξύ των οποίων και οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, αναφορικά με την παρατεινόμενη κράτηση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών από την Τουρκία. Στην κοινή τους δήλωση οι Έλληνες Ευρωβουλευτές σημειώνουν πως: «η συμπεριφορά αυτή των τουρκικών αρχών δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά συνολικά την Ευρωπαϊκή Ένωση, της οποίας είναι κράτος-μέλος» και υπογραμμίζουν ότι «η συνεχιζόμενη κράτηση των δύο Ελλήνων δεν συνάδει προς τις αρχές της καλής γειτονίας, τις οποίες θα έπρεπε να τηρεί ένα υποψήφιο για ένταξη στην Ένωση κράτος (δηλαδή η Τουρκία) προς την Ένωση και τα κράτη-μέλη της». Τέλος οι Έλληνες Ευρωβουλευτές καλούν την τουρκική κυβέρνηση να απελευθερώσει άμεσα τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς. Δημ. Παπαδημούλης: «Η κοινή μας δήλωση, στέλνει μήνυμα στήριξης της πατρίδας μας, διεθνοποίησης του προβλήματος, εθνικής ομοψυχίας και σοβαρότητας».

Εκτέλεση κρατικού προϋπολογισμού (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2018, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1.543 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για πλεόνασμα 98 εκατ. ευρώ που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2018, για το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και πλεονάσματος 434 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2.752 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1.307 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 2.135 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2017. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 8.976 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1.135 εκατ. ευρώ ή 14,5% έναντι του στόχου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 8.307 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 683 εκατ. ευρώ ή 9,0% έναντι του στόχου. Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 719 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας  αύξηση κατά 110 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (609 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 669 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 452 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο 2018 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4.223 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 275 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.159 εκατ. ευρώ, αυξημένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 322 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι τον Φεβρουάριο εισπράχτηκε το ποσό του μερίσματος από την Τράπεζα της Ελλάδος, ποσού 614,2 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 214,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο.

Για τα δημοσιεύματα περί λήψης των μέτρων το 2019 αντί το 2020   (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Αφού έγιναν μια σειρά από προσπάθειες για την αποσταθεροποίηση της ελληνικής κυβέρνησης είτε στα θέματα της εξωτερικής πολιτικής είτε στα θέματα που αφορούν τη Novartis έχουμε μια ξαφνική επιστροφή, χωρίς αφορμή μάλιστα στα ζητήματα που αφορούν τη διαπραγμάτευση. Το σύνολο του αντιπολιτευτικού Τύπου αναπαράγει μια υποτιθέμενη είδηση, την οποία ήδη χθες το ΔΝΤ έσπευσε να διαψεύσει. Τι είπε το ΔΝΤ; Ότι η συζήτηση που θα αφορά τις προβλέψεις για το 2019, δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Σήμερα, αντιθέτως, βλέπουμε και στις εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ», την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», αλλά και σε άλλες εφημερίδες να αναπαράγεται μια υποτιθέμενη είδηση, ότι το ΔΝΤ ζητά να έρθουν τα μέτρα του 2020, το 2019. Αυτό το οποίο αναμένουμε να συμβεί είναι ότι, προς το τέλος της άνοιξης, θα ανοίξει το ζήτημα της δημοσιονομικής πρόβλεψης για το 2019. Με βάση τις βελτιωμένες προβλέψεις του ΔΝΤ για το 2018, που  είχε ξεκινήσει με μια πρόβλεψη για το 1,5% και στη συνέχεια αναθεώρησε την πρόβλεψή του και την πήγε στο 2,2% και στη συνέχεια ξανά αναθεώρησε την πρόβλεψή του και την πήγε στο 2,8%. Αν λοιπόν λάβουμε υπόψη μας αυτή την πορεία των δημοσιονομικών προβλέψεων του ΔΝΤ, αλλά και τη βούληση όλων των μερών, να κλείσει χωρίς περιπέτειες το 3ο Πρόγραμμα Στήριξης του επίσημου τομέα προς την Ελλάδα, εκτιμώ ότι δεν θα υπάρχει δημοσιονομικό ζήτημα για το 2019.

Στη συμφωνία για την ολοκλήρωση της β΄ αξιολόγησης, κατά την οποία ψηφίστηκαν και τα μέτρα για το 2019 και το 2020, υπάρχει μια ρήτρα. Ότι την άνοιξη του 2018 και πριν τη λήξη του γ΄ ελληνικού προγράμματος, θα υπάρξει μία πρόβλεψη, εκ μέρους όλων των θεσμών, για το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2019. Στη βάση αυτής της πρόβλεψης, θα γίνει και η όποια δημοσιονομική συζήτηση για το επόμενο έτος. Με βάση τα προηγούμενα δημοσιονομικά αποτελέσματα, δηλαδή το γεγονός ότι είχαμε υπεραπόδοση και το 2016 και το 2017, και μάλιστα πολύ μεγάλη, αλλά και το γεγονός ότι το ΔΝΤ είχε αλλάξει τις προβλέψεις του για το 2018 προς το θετικότερο, δεν θα υπάρξει κανένα δημοσιονομικό θέμα, το οποίο θα μπορούσε να δημιουργήσει δυσκολίες στην πορεία εξόδου από το γ΄ ελληνικό πρόγραμμα.

Για την προληπτική γραμμή στήριξης (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Έχουμε αποκλείσει την πιθανότητα ύπαρξης μιας προληπτικής γραμμής πίστωσης, την οποία φαίνεται ότι δεν επιθυμούν ούτε οι θεσμοί που εμπλέκονται στο ελληνικό πρόγραμμα. Στόχος μας είναι η αυτοδύναμη ανάκτηση της πρόσβασης στις αγορές χρήματος. Η θέση της ελληνικής κυβέρνησης είναι ότι η εποπτεία που θα συμφωνηθεί για την ελληνική οικονομία μετά τον Αύγουστο του 2018, θα πρέπει να βαδίζει στα βήματα που έχουν ήδη χαραχθεί για όλες τις υπόλοιπες χώρες, οι οποίες βγήκαν από ένα πρόγραμμα στήριξης του επίσημου τομέα. Δηλαδή, την Πορτογαλία, την Κύπρο και την Ιρλανδία.


Για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και τα ψεύδη της ΝΔ (από τη συνέντευξη του Π. Σκουρλέτη)

Η ρύθμιση που προβλέπει το πώς θα γίνει αυτός ο διαγωνισμός είναι νόμος του Κράτους από τον Ιούλιο του 2017. Καμία παρέμβαση δεν έγινε αυτή τη στιγμή. Ο διαγωνισμός γίνεται με βάση τον πάγιο νόμο του ΑΣΕΠ, συν αυτό που προέβλεπε η ρύθμιση του περασμένου Ιουλίου, μία ειδική μοριοδότηση για όσους εργαζόμενους είχαν μία προϋπηρεσία, μέχρι 24 μήνες, στις ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας. Όχι μόνο το προηγούμενο διάστημα, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια. Διότι πολλοί λένε ότι εν πάση περιπτώσει βάζετε και μοριοδοτείτε αυτούς που εργάζονταν το 2015, το 2016 και το 2017. Δεν ισχύει μόνο για αυτούς, η ειδική μοριοδότηση. Δεν είναι ένας φωτογραφικός διαγωνισμός. Είναι ένας ανοιχτός διαγωνισμός. Δεν αυξήσαμε κανένα ποσοστό και προβλέψαμε μια ειδική μοριοδότηση. Απλώς το ΑΣΕΠ για λόγους δικούς του, διευκρίνισε και είπε ότι με βάση την διάταξη του Ιουλίου, επαναλαμβάνω του Ιουλίου, όταν ψηφίστηκε στη Βουλή και τα γνώριζαν όλοι, προβλέπεται αυτή η ειδική μοριοδότηση προϋπηρεσίας. Αυτή η ειδική μοριοδότηση, παραδείγματος χάριν, δεν υπερκαλύπτει τη μοριοδότηση που παίρνουν οι άνεργοι ή οι γονείς, οι κηδεμόνες. Η μόνη παρέμβαση που υπήρξε ήταν από στελέχη της Νέας Δημοκρατίας που εισέβαλλαν μέσα στο ΑΣΕΠ, μία Ανεξάρτητη Αρχή, κι έκαναν μπούλινγκ, διαπράτωντας ένα θεσμικό ατόπημα. Φαίνεται ότι είναι α λα καρτ η ανεξαρτησία αυτών των Αρχών για τη Νέα Δημοκρατία. Πρόκειται δηλαδή για μια πολιτική άνευ προηγουμένου. Και από την άλλη δυνάμεις που επηρεάζονται από το ΚΚΕ, συνδικαλιστικές δυνάμεις, μας κατηγορούν για ακριβώς το αντίθετο, ότι κάνουμε έναν διαγωνισμό ο οποίος εξαιρεί όλους όσοι εργάζονταν ως συμβασιούχοι το προηγούμενο διάστημα.  Γιατί έχει σημασία να αναγνωρίζουμε την προϋπηρεσία; Αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι δούλευαν για οκτώ μήνες, ύστερα διέκοπταν και μετά ξανά πάλι εργάζονταν με ορισμένου χρόνου συμβάσεις, θα έχετε παρατηρήσει ότι εκτελούν την εργασία τους κάτω από απρόβλεπτες και έκτακτες συνθήκες. Θα έχετε παρατηρήσει και την πληθώρα των εργατικών ατυχημάτων που συμβαίνουν σε αυτόν τον χώρο. Άρα έχει μία σημασία να προσλαμβάνονται άνθρωποι που ουσιαστικά οι ίδιοι οι Δήμοι έχουν επενδύσει πάνω τους και γνωρίζουν κάποια πράγματα. Υπάρχει φόρος αίματος, άρα δεν μπορούμε να μην τους αναγνωρίσουμε, λελογισμένα πάντοτε, ώστε να μην κάνουμε έναν  φωτογραφικό και κλειστό διαγωνισμό, αυτή την προϋπηρεσία τους.

Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών (σημεία από την ομιλία του Χρ. Σπίρτζη στην Επιτροπή της Βουλής)

Για τις εταιρείες μεταφορών: Θεσπίστηκε από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις η ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό. Μάλιστα τότε το πλαίσιο προέβλεπε στην αρχή 12 ώρες ως ελάχιστο χρόνο ενοικίασης με οδηγό, στη συνέχεια πήγε στις 6 ώρες και έπειτα από εμμονή  των θεσμών μπήκε στο πολυνομοσχέδιο και κατέβηκε στις 3 ώρες. Αφήσατε να αναπτυχθούν οι εταιρείες διαμεσολάβησης, δεν έλεγξε κανείς πού είναι η έδρα τους, ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες, πού φορολογούνται, τι αποδείξεις εκδίδουν, τίποτα.  Μας είπατε ότι πριν λίγες ημέρες πιάστηκαν 10 οδηγοί της Uber.  Πιάστηκαν, γιατί ακόμη και στη δική σας νομοθεσία, ενώ είχατε προβλέψει μια Υπουργική Απόφαση, δεν την εκδώσατε.  Έπρεπε να έρθουμε εμείς να εκδώσουμε την Υπουργική Απόφαση που όριζε ποια είναι τα χαρακτηριστικά των οδηγών που πρέπει να έχουν, ποια είναι η ειδική άδεια που πρέπει να έχουν, τα χαρακτηριστικά των οχημάτων, τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Για τον νέο ΚΟΚ: Επιχειρούμε την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και των προστίμων για να γίνεται εύληπτο από τον καθένα μας, ποιες παραβάσεις είναι υψηλής,  ποιες είναι μεσαίας, και χαμηλής επικινδυνότητας. Μειώνονται τα πρόστιμα. Καταργείται η έκπτωση για να μην πριμοδοτούμε αυτόν, που έχει να πληρώσει το πρώτο δεκαήμερο. Και θεσπίζεται η προσαύξηση προστίμου ανάλογα με το εισόδημα, ώστε να τηρείται η αρχή της αναλογικότητας. Αυτό το σύστημα το έχει Ελβετία, η Βρετανία, η Φιλανδία και πολλές πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών.
Για τον ΟΑΣΘ: Στον ΟΑΣΘ, εκτός από το κομμουνιστικό σύστημα που υπήρχε να πληρώνουμε τους ιδιώτες 4 φορές πάνω από τις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας, εκεί υπάρχουν και άλλα θέματα. Το πρώτο θέμα είναι το όριο ηλικίας των λεωφορείων, το οποίο στο παρελθόν αυξήθηκε με επιστολή του κυρίου Χατζηδάκη προς την Περιφέρεια. Δεύτερον, για να έχουμε νέο στόλο οχημάτων, προβλεπόταν, έστω και σε αυτές τις συμβάσεις της ντροπής που υπήρχαν με τον ΟΑΣΘ, να υπάρχει λογαριασμός όπου θα αποταμιεύονται τα χρήματα για την ανανέωση του στόλου. Αυτός ο λογαριασμός θα έπρεπε να έχει κάτι πάνω από 37 εκατ. ευρώ. Βρήκαμε 700 ευρώ, αντί για 37 εκατ.


Τροπολογία για χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας (από την ανακοίνωση του Υπουργείου  Εργασίας)


Με τροπολογία που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, οι μη μισθωτοί αποκτούν πλέον ασφαλιστική ικανότητα, εφόσον έχουν καταβάλει στον ΕΦΚΑ τις ελάχιστες εισφορές από την 1/1/2017. Επίσης, η τροπολογία προβλέπει τη διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης σε μέλη οικογενειών μισθωτών και μη μισθωτών, τα οποία δεν καλύπτονταν έως σήμερα. Ταυτόχρονα, καθορίζονται ενιαίες προϋποθέσεις για τη χορήγηση και ανανέωση της ασφαλιστικής ικανότητας.

Για τον εξοπλισμό των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ (ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας)

Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ - Τομέα Παιδείας ανακοινώνει ότι έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτήσεις ύψους  68.651.000,00€ για προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ στην εκπαίδευση και προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. ( Τα 47.191.000,00€ θα διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ στην εκπαίδευση και τα 21.460.000,00€ θα διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ). Οι σχολικές μονάδες που θα επωφεληθούν ανέρχονται σε 9.328, σύμφωνα με την καταγραφή αναγκών που έχει αποτυπωθεί από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ για τη συνεργασία του με τον Δ. Τεμπονέρα


Η συνεργασία του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ με το δικηγόρο, κ. Δ. Τεμπονέρα
χρονολογείται   ήδη από την αρχή του 2018 (όπως αποδεικνύεται και από  σχετικό παραστατικό με ημερομηνία 30-1-2018), αφορά το συγκεκριμένο θέμα
αποκλειστικά και δεν αποτελεί  σε καμία περίπτωση υπόθεση η οποία εξελίχθηκε εντός δύο ημερών. Να σημειωθεί ότι ουδέποτε στο παρελθόν υπήρξε άλλη συνεργασία με το εν λόγω δικηγορικό γραφείο ούτε φυσικά υπήρξε συστηματική ανάθεση υποθέσεων.  Από το τέλος του 2017 άλλωστε είχε κατατεθεί αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα από συνταξιοδοτούμενο, λόγω ορίου ηλικίας, ερευνητή του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και το γεγονός αυτό καθιστούσε επιτακτική την άμεση επίλυση ενός θέματος που ήταν ιδιαιτέρα κρίσιμο για τον Οργανισμό.



Για τη Novartis και τη στάση της ΝΔ (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Δεν υπάρχουν σχόλια: