ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Περιβαλλοντικό έγκλημα στην Άνω πόλη Πάτρας – Μεθοδεύεται το θάψιμο μιας ολόκληρης συνοικίας

Οδός Τισσαμένους. Αυτό το πέρασμα θα κλείσει από την στιγμή που θα περάσει ο υπόνομος. Θα ενωθούν τα τσιμεντένια τείχη αντιστήριξης και η προσπέλαση προς την οδό Παντοκράτορος θα είναι αδύνατη. Κι αυτά λόγω προχειρότητας των μελετητών του έργου!


Με ανύψωση φαραωνικών τοιχίων αντιστήριξης που παραπέμπουν στο «τείχος του αίσχους» στο Βερολίνο, φράσσουν την οδό Τισσαμένους και αιχμαλωτίζουν κατοίκους και οχήματα


Οπτική γωνία του τείχους από την Μακρυνόρους!
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΗΜ. ΜΟΣΧΟΥ

Μπορεί να συμβαίνει τέτοιο έγκλημα, μπροστά στα μάτια της δημοτικής Αρχής Πατρέων, κατά του περιβάλλοντος της Πάτρας και σε βάρος των πολιτών μίας ολόκληρης περιοχής στο όνομα της «εποχούμενης» ανάπτυξης και της ολοκλήρωσης ενός στοιχειωμένου οδικού έργου, που κατάντησε «γεφύρι της Άρτας» και να μην ανοίγει μύτη; 

Κι όμως, στην περίπτωση της κατ’ ευφημισμόν μίνι περιμετρικής, φαίνεται πως ναι! Μία ολόκληρη περιοχή, αυτή της βορείως κειμένης της οδού Τισσαμένους, στην συμβολή της με την οδό Παντοκράτορος και Παπαδιαμαντοπούλου, σε λίγο είναι πολύ πιθανό να αποτελεί οχυρό όριο, μεταξύ ΑΥΤΩΝ που κατοικούν δυτικά της προαναφερόμενης λεωφόρου και ΕΚΕΙΝΩΝ ανατολικά αυτής. Κάτι μεταξύ γηγενών και μετοίκων, όπως στα πρώτα χρόνια της Πάτρας τότε που φτιάχναμε το ελληνικό κράτος.

Αιτία είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του Istologiou G. Mosxou, η αστοχία της μελέτης του έργου. Κάτι που δεν αποτελεί πρωτοτυπία, εάν σκεφτεί κανείς ότι κατά το παρελθόν είχαν χαράξει τον δρόμο πάνω στους πεσσούς του ρωμαϊκού Υδραγωγείου και μάλιστα απαλλοτρίωσαν και πλήρωσαν χωράφια αχρείαστα, στην ίδια περιοχή.

Στην περίπτωση της Τισσαμένους, δεν έλαβαν υπόψιν τους οι «μελετητές» τα υψομετρικά της χάραξης και έτσι, εκ των υστέρων σύμφωνα πάντα με πληροφορίες του Istologiou G. Mosxou, που αναφέρουν πως αυτά δεν υφίστανται στην μελέτη, προκειμένου να αποφύγουν τα ανισοϋψή επίπεδα του δρόμου της οδού Παπαδιαμαντοπούλου –πρόκειται για δρόμο Α΄ Κατηγορίας, δηλαδή λεωφόρο, πλάτους 20 μέτρων- αποφάσισαν να «τυφλώσουν» το κτήμα των αδελφών Γιαννακόπουλου, από το όποιο διέρχεται παραπλεύρως η μίνι, υψώνοντας τσιμεντένια τείχη αντιστήριξης, ύψους από τρία έως πέντε μέτρα και ταυτόχρονα να μπαζώσουν το δρόμο ανεβάζοντας το ύψος του, προς την οδό Παντοκράτορος, που είναι η φυσική συνέχεια της Παπαδιαματοπούλου, καταλήγοντας στην πλατεία Ταμπαχάνων, που αυτές τις μέρες βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής. 

Άλλο ένα ανέβασμα από την Τισσαμένους.

Αυτό σημαίνει πως στη συγκεκριμένη συμβολή της με την Παπαδιαμαντοπούλου και την Παντοκράτορος, η οδός Τισσαμένους  θα φραχτεί, λόγω του υφιστάμενου τοιχίου αντιστήριξης, που θα ενωθεί με το αυτό της Παντοκράτορος και θα υψωθεί εμπόδιο κατά τέσσερα μέτρα ύψος τουλάχιστον.

Ήδη τα τοιχία είναι έτοιμα από ημερών και δεν απομένει παρά μόνον το πέρασμα του νέου υπονόμου της Τισσαμένους, που σε βάθους τεσσάρων μέτρων θα διέλθει υπογείως του τείχους τύπου Μαζινό, που θα χτιστεί στην συνέχεια για να ενώσει τα δύο τοιχία.

Ήδη εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας, ο επιβλέπων μηχανικός της κ. Ρόδης, βρίσκεται σε επαφή με τον δικηγόρο των αδελφών Γιαννακόπουλου, προκειμένου να επιτραπεί το γκρέμισμα της παρόδιας της Τισσαμένους μάντρας του κτήματος, για να διέλθει ο υπόνομος.

Πλην όμως, λόγω της αφερεγγυότητας της Περιφέρειας, υπεύθυνης του έργου, η οποία μετά το γκρέμισμα της δυτικής μάντρας κατά την εκσκαφή των χωματουργικών, στην έναρξη κατασκευής, που διαφημίστηκε ως έργο εξπρές, αλλά μετά τις γνωστές περιπέτειες απραξίας του έργου από το 2004 διήρκησαν μέχρι τις μέρες μας, τόσα χρόνια όσο και ο Τρωικός Πόλεμος, έχει χαθεί εμπιστοσύνη και εκ μέρους των αδελφών Γιαννακόπουλου ζητείται εγγύησης της Περιφέρειας ότι θα ξανακτιστεί στη θέση της η μάντρα.

Εφόσον ξεπεραστεί και αυτό εμπόδιο, ακάθεκτα οι τεχνικοί κλείνουν την οδό Τισσαμένους και μία ολόκληρη συνοικία, αυτή των Εβραιομνημάτων θα αναζητεί έξοδο με τα οχήματά προς την κάτω πόλη, μέσω… Παρισίων, δηλαδή με ελιγμούς στα στενά της Μακρυνόρους, της Γερανείων ή στην πιο ευνοϊκή περίπτωση μέσω ελικοπτέρων.

Έτσι αξιοποιείται το κτήμα Γιαννακόπουλου και παίρνει υπεραξία κατά την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας! Αν είναι δυνατόν...

Το άκρον άωτον της υπόθεσης είναι ότι και στην περίπτωση του κτήματος Γιαννακόπουλου, αφού τους «ξυρίζει» το σχέδιο μία σημαντική λωρίδα τετραγωνικών μέτρων στην πλευρά που υψώθηκε το φαραωνικό τείχος του Βερολινέζικου αίσχους και απέκλεισε το κτήμα από την πρόσβαση που είχε στον δρόμο καθ’ όλο το μήκος της Παπαδιαμαντοπούλου, η Περιφέρεια αρνείται αποζημίωση διότι το αποκλεισμένο κτήμα απέκτησε υπεραξία!

Κι επειδή προφανώς έτσι εννοούν την υπεραξία οι υφιστάμενοι του κυρίου Απ. Κατσιφάρα και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδας, οι ιδιοκτήτες του κτήματος προσφεύγουν στην Δικαιοσύνη, διά του δικηγόρου τους κ. Καυκά.

Ένα ακόμη σημείο, που μπορεί να εξελιχθεί στο μέλλον σε τραγωδία, είναι το γεγονός πως το ανυψωμένο τείχος αντιστήριξης της Παπαδιαμαντοπούλου εδράζεται σε βάση μπετόν και σε βάθος από ένα, ως δύο μέτρων και όχι σε τσιμεντενέσεις, όπως και αυτό της Παντοκράτορος. Οικονομική δυσπραγία του εργολάβου, εντολή των μηχανικών της Περιφέρειας;  Ένας θεός ξέρει.

Οι ανησυχίες των κατοίκων που σε λίγο θα βρεθούν αποκλεισμένοι κυκλικά, απ’ όλα τα σημεία άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, αφού ο δρόμος της Τισσαμένους θα κλείσει δια παντός για τα οχήματα. Από την Περιφέρεια αναγνωρίζεται το γεγονός και παραπέμπουν στον Δήμο Πατρέων για το άνοιγμα της οδού, σύμφωνα με το σχέδιο μετακίνησης του άξονα της οδού Παυλοπούλου για να συνδεθεί με την Περιμετρική. Αυτή όμως ίσχυε υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υψωνόταν το τοιχίο ως βουνοκορφή του Έβερεστ.

Και μέχρι ο Δήμος να κάνει αυτό το έργο οι κάτοικοι θα υφίστανται την ταλαιπωρία; Είναι γνωστές οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, όταν προστίθεται και η οικονομική δυσπραγία το πράγμα καταντά απελπισία.

Ο δρόμος της Περιμετρικής στην συμβολή του με την Τισσαμένους θα βρεθεί να υψώνεται από το σημερινό επίπεδο της οδού κατά τέσσερα τουλάχιστον μέτρα, αφαιρουμένου του πέμπτου, που θα χρησιμεύσει ως μάντρα της νέας οδού.

Μπροστά σε αυτό το επαχθές ενδεχόμενο, οι κάτοικοι αναρωτούνται γιατί δεν επελέγη η μέθοδος του Κατεκάβ (σ.σ. Σκάψιμο χάντακα που στην συνέχεια σκεπάζεται) και αποτελεί ένα είδος υπογείου διαδρομής, από την είσοδό του στην πλ. Κρητικών έως την έξοδό του στην πλ.Ταμπαχάνων  (πλ. Φιλικών); 

Κι ακόμη, γιατί η Περιφέρεια δεν ενημέρωσε τους περίοικους και προχωρά εν κρυπτώ το έργο;
Ο Δήμος Πατρέων με τους μηχανικούς του έχει γνώσει και σιωπά; Ή δεν γνωρίζει;

Κι αν δεν γνωρίζει, τώρα που έμαθε τι σκοπεύει να πράξει; Θα ενημερώσει τους κατοίκους, που βλέπουν το τσιμεντένιο «ικρίωμα» και αναλογίζονται τι τους περιμένει; 

Μπορεί για το έργο υπεύθυνη να είναι η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας, ωστόσο το ανοσιούργημα διαπράττεται δύο χιλιόμετρα από την έδρα του κυρίου Πελετίδη και τα όποια αναθέματα δεν θα τα αποφύγει, δικαιολογούμενος πως δεν ήταν στην ευθύνη του το έργο! 

Και τέλος μην ξεχνάμε, ότι η παράταξη του δημάρχου στο παρελθόν και ο ίδιος έχουν ταχθεί υπέρ της κατασκευής της μίνι, που και σήμερα ακόμη σε κάθε της τμήμα, σε κάθε εργολαβία της, εξελίσσεται σε μία απέραντη εφιαλτική περιπέτεια.

Κι ακόμη η περιπέτεια έχει συνέχεια. Αλλά αυτή, όπως λένε μηχανικοί που γνωρίζουν, θα φανεί στην συνέχεια του θρίλερ, πέραν από το βάθος της συνοικίας των Εβραιομνημάτων και πίσω.  
Να υποθέσω ότι ο κύριος Απ. Κατσιφάρας, γνωρίζει, αλλά σιωπά αιδημόνως;

 




Δεν υπάρχουν σχόλια: